Права та обов’язки здобувачів освіти
Учні мають право:
- вибирати форми навчання та види позакласної діяльності за інтересами , нахилами та здібностями;
- навчатися в кількох факультативних гуртках, секціях, клубах, змінювати їх протягом року;
- користуватися матеріально-технічною базою комплексу;
- брати участь у всіх видах діяльності комплексу та заходах, які він проводить;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- на захист від приниження честі та гідності.
Учні зобов’язані :
- виконувати вимоги статуту, правила для учнів;
- систематично та глибоко оволодівати знаннями та навичками, підвищувати свій загальнокультурний рівень;
- бережливо ставитись до майна комплексу;
- дбати про власну гігієну та зовнішній вигляд;
- високо цінувати та захищати авторитет НВК;
- додержуватись законодавства, моральних, етичних норм суспільства;
- дотримуватись правил вихованця НВК.
Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників
1. Усі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.
2. Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером.
3. Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
4. Не слід класти в книгу ніякі предмети.
5. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю.
6. На сторінках підручників робити помітки ручкою або олівцем забороняється.
7. Поводься з підручником так, щоб не було соромно передати його твоїм товаришам.
Як працювати з підручником
1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2. З'ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3. Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4. Визнач головну думку автора, зроби записи у; формі плану, тез.
5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.
Як читати книжку
1. Пам'ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане.
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
6. Коли щось незрозуміле, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
8. Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
Як писати реферат
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники;
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Ґрунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.
Обов'язково включити в план актуальність теми та її значення.
8. Написати реферат.
9. У кінці реферату слід подавати список використаної літератури.
10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
– для книг слід вказати прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
– для журнальних статей зазначають прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
– для статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, в яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.
Правила для учнів - /_tbkp/4174_pravila_dlja_uchniv.rar
«Як займатися особистісним саморозвитком»
- Проявляй у всьому неухильну наполегливість
- Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному житті.
Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під час навчання.
- Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:
- для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?
- чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?
- як ти звично контролюєш себе?
- чи довго можеш лишатися працездатним?
- коли протягом дня працюєш продуктивніше?
- чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?
- яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?
- які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?
4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.
5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.
6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.
7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».
8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.
9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.
10. Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.
11. Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.
|